Kome je namenjen?
- Svima koji se boje i stide da: pitaju, traže ono što im pripada, odbiju da rade ono što ne žele i koji sopstvene potrebe potčinjavaju potrebama drugih.
- Svima koji osećaju da zbog nedostatka samopouzdanja i samoinicijative imaju probleme u poslu i interpersonalnim odnosima.
- Svima koji su skloni da iz potencijalno frustrirajućih situacija beže umesto da ih konstruktivno rešavaju, ali i onima koje u tome sprečava ljutnja ili čak preveliki bes koji može da se iskaže ili se potiskuje.
Sadržaj
- Razlika između pasivnog, agresivnog i asertivnog ponašanja i prednosti asertivnog ponašanja
- Testiranje i analiza sopstvenog stila u ponašanju
- Sticanje uvida u razloge za sopstveno (ne)asertivno ponašanje
- Tehnike za postizanje asertivnosti
- Asertivni Ja govor-usvajanje i analiza sopstvenih i tuđih prava na određeno ponašanje
- Vežbe i preporuke za sticanje samopouzdanja u iskazivanju sopstvenih potreba (Umeti reći: Ja hoću!)
- Vežbe i preporuke za sticanje samopouzdanja za suprotstavljanje drugima, iskazivanje neslaganja i odbijanja (Umeti reći: Ne!)
- Kako se nositi kada nas drugi odbiju i ne postignemo svoj cilj (Umeti podneti poraz)
Koristi za Vas i Vašu organizaciju
Asertivni ljudi umeju da koriste svoja prava, uspešno izražavaju svoja osećanja, umeju da traže ono što žele, jasno iznose svoje gledište i tako brane svoj integritet, iskreni su i direktni uz uvažavanje drugih.
- Razumevanje i iskazivanje sopstvenih potreba i poštovanje potreba drugih su osnova za dobru poslovnu klimu i dobre međuljudske odnose. Menadžeri koji se asertivno ponašaju produktivniji su, lakše ostvaruju svoje ciljeve, ostavljaju utisak odgovornih ljudi, puni su samoinicijative, sigurni su u sebe i pouzdani su tako da ih i drugi tretiraju sa mnogo više poštovanja. Takođe, otporniji su na stres i frustrirajuće stimuluse što sve dovodi do bolje kontrole sopstvenog ponašanja.
Trajanje
1-3 dana
Br. Part.
12 -16